- Menu przedmiotowe
- Praca w OCE
- Ogłoszenia o naborze w OCE na wolne stanowiska urzędnicze
Nabór na wolne stanowisko urzędnicze: specjalista ds. realizacji projektów
OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKA URZĘDNICZE
W TYM KIEROWNICZE STANOWISKA URZĘDNICZE
z dnia 18 lipca 2024 roku
Opolskie Centrum Edukacji w Opolu ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze: specjalista ds. realizacji projektów w wymiarze czasu pracy: pełny etat, liczba kandydatów do wyłonienia: 2 osoby
Wymagania:
1. niezbędne:
- wykształcenie: wyższe magisterskie o kierunku ekonomicznym lub pokrewnym zarządzanie/administracja/finanse/bankowość lub wykształcenie wyższe i ukończone studia podyplomowe z ww. zakresu lub wykształcenie wyższe psychologiczne/pedagogiczne,
- staż pracy/doświadczenie zawodowe: 4 lata/2 lata na podobnym stanowisku,
- doświadczenie w realizacji projektów edukacyjnych,
- spełnienie wymagań określonych w art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych dla stanowisk urzędniczych.
- inne: biegła znajomość pakietu Office, w tym w szczególności: edytora Word, arkusza Excel, programu PowerPoint lub innych równoważnych, komunikatywność, skrupulatność,
- nieposzlakowana opinia,
- obywatelstwo polskie, z zastrzeżeniem art. 11 ust 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych.
2. dodatkowe:
- znajomość specyfiki pracy szkół, nauczycieli,
- posiadane doświadczenie w doradzaniu i pomocy w konstruowaniu programów zajęć edukacyjnych, organizacji/prowadzeniu zajęć, wykonywaniu zadań projektowych na rzecz szkół/przedszkoli,
- znajomość przepisów prawa zamówień publicznych, ustawy samorządowej, wytycznych dotyczących wydatkowania/rozliczania/kontroli środków UE na lata 2021-2027,
- komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, posiadanie zdolności analitycznych, dokładność i skrupulatności, szybkość i dobra organizacja w realizacji powierzonych zadań.
- Zakres wykonywanych zadań:
- Zakres czynności administracyjno-organizacyjnych:
- Stały kontakt ze szkołami biorącymi udział w projekcie.
- Przygotowanie i przeprowadzenie spotkań roboczych z dyrektorami szkół uczestniczących w projekcie w celu przedstawienia pełnego zakresu działań podejmowanych w projekcie.
- Współpraca z doradcami zawodowymi szkół w celu funkcjonowania systemu doradztwa edukacyjno-zawodowego.
- Ustalanie sposobu przekazywania dokumentów projektowych (w szczególności rekrutacyjnych) pomiędzy biurem projektu a szkołami.
- Kompletowanie i analiza nadsyłanych deklaracji udziału uczniów i nauczycieli w projekcie.
- Zbieranie formularzy podziału uczniów i nauczycieli na grupy szkoleniowe lub warsztatowe ze szkół objętych projektem.
- Weryfikacja ostatecznej liczby uczniowskich grup uczestniczących w projekcie.
- Wspieranie procesu pozyskiwania beneficjentów ostatecznych do projektu, w tym wyjazdy
do szkół na spotkania z dyrektorami szkół, uczniami i rodzicami. - Przeprowadzenie wizyt przygotowawczych w miejscach, w których uczniowie lub nauczyciele odbywać będą zajęcia.
- Przekazywanie trenerom materiałów wspierających działania merytoryczne dla uczniów.
- Opracowanie wzorów dokumentacji związanej z realizacją zajęć, warsztatów, wyjazdów, kursów dla prowadzących oraz niezbędnych do ich rozliczenia np. miesięczny harmonogram pracy, harmonogram z podziałem na miesiące, lista obecności, sprawozdania, ankieta ewaluacyjna itp.
- Przygotowanie opisów i szacowań przedmiotu zamówienia na poszczególne zadania projektowe, udział w komisjach przetargowych.
- Analiza scenariuszy zajęć przedstawionych do realizacji przez trenerów/prowadzący zajęcia/wykonawców.
- Bieżący monitoring zajęć realizowanych w szkołach - zatwierdzanie zmian w harmonogramie miesięcznym, kontrola poprawności realizacji zajęć z opisem przedmiotu zamówienia
w szczególności kontrola przestrzegania zasad równościowych, standardów dostępności
dla polityki spójności, zasad promocji projektów współfinasowanych ze środków UE, przepisów o ochronie danych osobowych i zasad przetwarzania danych osobowych. - Przygotowywanie i przekazywanie miesięcznych harmonogramów wsparcia w działaniach projektowych.
- Monitoring wskaźników w projekcie w zakresie realizowanych zadań projektowych.
- Przygotowywanie informacji na stronę www oraz social mediów projektu (raporty, sprawozdania, dokumentacja dotycząca przebiegu zajęć/warsztatów/szkoleń, w tym wykonywanie do celów dowodowych zdjęć i filmów video).
- Wykonywanie innych poleceń służbowych nieobjętych niniejszym zakresem obowiązków, pozostających w związku z zakresem zadań przypisanych do zajmowanego stanowiska oraz wykonywanie innych poleceń zgodnie z posiadanymi kwalifikacjami.
- Zakres czynności merytorycznych w poszczególnych zadaniach projektu:
- Doradztwo edukacyjno-zawodowe i wsparcie psychologiczno-pedagogiczne dla uczniów:
- wsparcie merytorycznych inicjatyw w Laboratoriach Kariery w tym współpraca przy motywowaniu uczestników do budowania swojej ścieżki kariery,
- ustalanie merytorycznego zakresu współpracy szkół z lokalnym otoczeniem społeczno-gospodarczym szkół w ramach Laboratoriów Kariery (LK),
- spotkania z pracodawcami,
- współpraca z doradcami zawodowymi szkół w celu funkcjonowania systemu doradztwa edukacyjno-zawodowego (EZ),
- współopracowywanie oferty dla uczniów w LK,
- implementowanie wskazań ze szkół w zakresie przygotowywania programów
i scenariuszy zajęć dla uczniów z zakresu doradztwa EZ, - zapewnianie jakości realizacji zajęć dla uczniów z zakresu doradztwa EZ,
- implementowanie wskazań ze szkół z zakresu wsparcia uczniów znajdujących się w niekorzystnej sytuacji, w tym o SPE oraz uczniów z niepełnosprawnościami,
- bieżąca ewaluacja zleconych zadań merytorycznych oraz współudział merytoryczny w opracowaniu raportu ewaluacyjnego po zakończonych działaniach wspierających uczniów,
- przygotowywanie i publikacja artykułów merytorycznych z zakresu EZ.
- Kursy Kariery i Rozwoju:
- opracowywanie merytoryczne ram programowych kursów wyjazdowych oraz stacjonarnych i działań związanych z rozwojem kariery uczniów,
- dostosowywanie programów szkoleniowych kursów do celów edukacyjnych oraz potrzeb uczestników przy współpracy ze szkołami,
- udzielanie wsparcia merytoryczne uczestnikom w zakresie właściwego wyboru kursów,
- bieżąca analiza postępów uczestników kursów i dostosowywanie programów do zmieniających się potrzeb uczniów,
- tworzenie/wskazywanie możliwości wykorzystania nowoczesnych i interaktywnych form i narzędzi do realizacji kursów,
- dbanie o uwzględnianie w programach kursów aktualnych trendów, obecnych na rynku pracy,
- współdziałanie z uczestnikami we wspieraniu ich w określaniu m.in. celów zawodowych, ścieżek kariery,
- wyszukiwanie i zapewnianie dostępu do aktualnych informacji i materiałów pomocniczych do kursów,
- ciągła analiza trendów edukacyjnych i rynkowych w celu dostosowywania oferty programu do potrzeb szkoleniowych,
- udział w spotkaniach merytorycznych z uczniami realizującymi pozaszkolne formy kształcenia.
- Zajęcia specjalistyczne pozalekcyjne:
- współpraca ze szkołami w zakresie opracowania merytorycznych programów zajęć dodatkowych zgodnych z obowiązującymi standardami edukacyjnymi,
- współudział w dostosowywaniu programów do różnych grup i poziomów nauczania,
- merytoryczne obserwacje i ocenianie zajęć pod kątem zastosowanych metod, form w celu zapewnienia wysokiej jakości nauczania,
- przeprowadzanie analizy merytorycznej zajęć i uzyskiwanie opinii od uczestników,
- indywidualna opieka nad postępami uczestników i dostosowywanie programów do ich indywidualnych potrzeb,
- współpraca z nauczycielami w celu uwzględnienia specyficznych wymagań uczniów,
- regularna komunikacja z dyrekcją szkoły w celu ustalenia szczegółowego uzgodnienia celów i form zajęć dodatkowych,
- raportowanie merytorycznych postępów i wyników osiąganych przez uczestników.
- Rozwijanie kompetencji w zakresie przedsiębiorczości, kreatywności i zmysłu inicjatywy:
- merytoryczna współpraca ze szkołami w zakresie przygotowania scenariuszy specjalistycznych zajęć pozalekcyjnych z zakresu przedsiębiorczości, kreatywności i zmysłu inicjatywy,
- opracowanie merytoryczne we współpracy ze szkołami szczegółowych specyfikacji zakupu pomocy dydaktycznych/naukowych niezbędnych do realizacji zajęć pozalekcyjnych z zakresu przedsiębiorczości, kreatywności i zmysłu inicjatywy,
- współpraca z pracodawcami w zakresie możliwości implementowania scenariuszy biznesowych na rynku pracy,
- opieka merytoryczna specjalistycznych zajęć pozalekcyjnych z zakresu przedsiębiorczości, kreatywności i zmysłu inicjatywy,
- opracowanie merytoryczne raportu dot. realizacji specjalistycznych zajęć pozalekcyjnych z zakresu przedsiębiorczości, kreatywności i zmysłu inicjatywy,
- przygotowanie artykułów merytorycznych z zakresu realizacji specjalistycznych zajęć pozalekcyjnych z zakresu przedsiębiorczości, kreatywności i zmysłu inicjatywy.
- Dokształcanie i rozwój kadr szkół:
- wsparcie merytoryczne podczas wyboru przez nauczycieli studiów podyplomowych i kursów podnoszących kwalifikacje/kompetencje zawodowe,
- stała współpraca ze szkołami i nauczycielami w zakresie opracowywania programów konferencji, warsztatów i szkoleń dla nauczycieli,
- merytoryczne obserwacje i ocenianie kursów pod kątem zastosowanych metod, form w celu zapewnienia ich wysokiej jakości,
- przeprowadzanie analizy merytorycznej zajęć i uzyskiwanie opinii od uczestników,
- indywidualna opieka nad postępami uczestnikami i dostosowywanie programów do ich indywidualnych potrzeb,
- współudział w opracowaniu merytorycznym raportu po zakończonych działań wspierających nauczycieli,
- stałe prowadzenie analizy potrzeb szkoleniowych nauczycieli biorąc pod uwagę zmiany w systemie edukacji, nowoczesne metody nauczania i wymagania rynku pracy,
- konsultowanie się z nauczycielami, kadrami kierowniczymi w celu zidentyfikowania nowych priorytetowych obszarów szkoleniowych,
- nawiązywanie współpracy z uczelniami, organizacjami doskonalenia nauczycieli
i innymi instytucjami edukacyjnymi.
Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
- Stanowisko pracy związane jest z pracą przy komputerze powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy.
- Praca pod presją czasu, wymaga dużej odporności na stres i umiejętności podejmowania decyzji.
- Praca w zespole realizującym projekty kształcenia zawodowego
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w czerwcu 2024 roku jest niższy niż 6%.
OCE przyjazne osobom niepełnosprawnym.
Wymagane dokumenty:
- życiorys (CV) z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej,
- list motywacyjny,
- kwestionariusz osobowy kandydata ubiegającego się o zatrudnienie w OCE Opole, wyłącznie według określonego wzoru dostępnego do pobrania na stronie BIP www.oce.opolskie.pl
- kserokopie dokumentów poświadczające: wykształcenie (świadectwo szkolne, dyplom lub zaświadczenie o odbytych studiach), staż pracy ( świadectwa pracy, zaświadczenia),
- inne kserokopie dokumentów o posiadanym doświadczeniu zawodowym (opinie, referencje), kwalifikacjach i umiejętnościach, jednoznacznie potwierdzające spełnienie wymagań niezbędnych i dodatkowych,
- oświadczenie kandydata wyłącznie wg wzoru dostępnego do pobrania na stronie BIP www.oce.opolskie.pl
Administratorem danych osobowych jest Opolskie Centrum Edukacji w Opolu, 45-315 Opole, ul. Głogowska 27.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach w sekretariacie OCE lub pocztą na adres: Opolskie Centrum Edukacji w Opolu, 45-315 Opole, ul. Głogowska 27 z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko: specjalista ds. realizacji projektów“.
W razie pytań proszę o kontakt: tel.: +48 77 404 75 69, ul. Głogowska 27, pokój 1.30
APLIKACJE NALEŻY ZŁOŻYĆ W NIEPRZEKRACZALNYM TERMINIE DO DNIA 31.07.2024 ROKU
Dokumenty aplikacyjne można przysyłać pocztą jednak o terminie decydować będzie data doręczenia dokumentów do adresata. Aplikacje, które wpłyną po terminie lub w inny sposób, nie określony w ogłoszeniu, nie będą rozpatrywane.
Dyrektor Opolskiego Centrum Edukacji
mgr Ireneusz Podolak
Ogłoszenie o naborze - specjalista ds. realizacji projektów.docx (100,29KB)
Informacja o wynikach weryfikacji - specjalista ds.realizacji projektów.docx (90,23KB)