Oferta pracy na czas zastępstwa na stanowisko: pomoc administracyjna - animator pracowni eksperymentalnych w projekcie Nr 5.1. „BIO H2O”
OFERTA PRACY z dnia 22.11.2021r.
Regionalne Zespół Placówek Wsparcia Edukacji w Opolu 45-315 Opole, ul. Głogowska 27
ogłasza ofertę pracy na czas zastępstwa na stanowisko :
pomoc administracyjna - animator pracowni eksperymentalnych
w projekcie Nr 5.1. „BIO H2O”
w wymiarze czasu pracy: pełny wymiar czasu pracy
liczba kandydatów: 1 osoba
zatrudnienie: grudzień/styczeń 2021 – marzec 2022 rok
miejsce wykonywania pracy: RZPWE w Opolu – Ośrodek Szkoleniowy w Niwkach oraz Opolu, ul. Dubois 36
Wymagania:
Niezbędne:
wykształcenie: wyższe; mile widziane wykształcenie wyższe związane z naukami: Geografia; Meteorologia i Klimatologia.
prawo jazdy: Kat. B
doświadczenie: stażysta lub co najmniej 3 miesiące na stanowisku animatora/edukatora/nauczyciela (przy braku wykształcenia kierunkowego)
Cechy animatora pracowni eksperymentalnej:
- ciekawość świata i zamiłowanie do popularyzacji wiedzy,
- zainteresowania interdyscyplinarne nauki przyrodnicze
- otwartość w kontaktach międzyludzkich i łatwość ich nawiązywania,
- brak lęku przed publicznymi wystąpieniami,
- twórcze myślenie, pomysłowość,
- samodzielność w organizowaniu własnej pracy,
- umiejętność pracy w zespole.
Mile widziani:
- absolwenci studiów - nauki przyrodnicze i pochodne
- osoby z doświadczeniem w prowadzeniu zajęć, szkoleń, wystąpień, prelekcji.
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- prowadzenie warsztatów projektowych:
- z uczniami w pracowniach eksperymentalnych stacjonarnych oraz podczas zielonych szkół, festiwali itp. w Ośrodku Szkoleniowym w Niwkach,
- z nauczycielami, pracownikami jst. w Ośrodku Szkoleniowym w Niwkach, w ramach odbywających się tam konferencji
w tym:
- objaśnianie zachodzących zjawisk w doświadczeniach,
- pomoc w odkrywaniu zależności zachodzących pomiędzy zjawiskami podczas prowadzenia eksperymentów,
- stawianie tez i zadawanie pytań uczestnikom zajęć,
- pobudzanie uczniów do wyrażania własnych przemyśleń czy pomysłów kierując się zasadą „zobacz – dotknij – zrozum”.
- prowadzenie spotkań informacyjnych z mieszkańcami Opolszczyzny w tematyce podanej w projekcie zw. z bioróżnorodnością,
- przygotowanie materiałów zawiązanych z tematyką prowadzonych zajęć do umieszczanie na platformie projektu,
- opracowanie prezentacji multimedialnych zw. z tematem realizowanych zajęć,
- współuczestnictwo w spotkaniach, warsztatach, konferencjach i innych aktywnościach projektowych w których wymagana jest obecność animatorów,
- udział w przygotowaniu szczegółowego programu i tematyki zajęć w pracowniach eksperymentalnych zgodnie z założeniami projektowymi,
- merytoryczne opracowanie instrukcji stanowiskowych,
- opracowanie scenariuszy zajęć w pracowniach dla uczniów biorących udział w projekcie dostosowanych do każdego etapu edukacyjnego. Scenariusz musi zawierać co najmniej: temat/obszar tematyczny; cele główne i szczegółowe lub operacyjne; metody i formy pracy; środki dydaktyczne i inne materiały potrzebne do realizacji zajęć; słownik ważnych pojęć; opis krok po kroku działań uczniów i prowadzącego zajęcia, w tym opis mini wykładu, ćwiczeń, podanie stopnia trudności zadań (który etap edukacyjny) na danym stanowisku, itd., odniesienia do podstawy programowej,
- codzienne przygotowanie powierzonej pracowni tj. sprzętu, stanowisk, materiałów do zajęć z uczestnikami;
- udział w przebiegu przerw w zajęciach (zmiany pracowni, przerwy na posiłek, toalety),
- opieka wspomagająca nad uczniami przebywającymi w pracowniach eksperymentalnych /w przypadkach szczególnych np.: osób niepełnosprawnych/,
- przygotowanie merytorycznego wykazu i opisu materiałów eksploatacyjnych koniecznych do prowadzenia zajęć w pracowniach,
- prowadzenie dokumentacji merytorycznej zajęć w pracowniach oraz zajęć wyjazdowych (zgodnie ze wskazaniami projektowymi),
- prowadzenie ewaluacji zajęć w pracowniach eksperymentalnych,
- przygotowywanie propozycji merytorycznych zmian do zajęć z uczniami w pracowniach eksperymentalnych,
- współtworzenie regulaminów dot. konkursów organizowanych dla uczniów w ramach projektu (wkład merytoryczny),
- dbanie o prawidłowe wykorzystanie urządzeń i sprzętu podczas zajęć w pracowniach i zajęciach pokazowych,
- współuczestnictwo merytoryczne w inwentaryzacjach środków, urządzeń i wyposażenia pracowni eksperymentalnych i mobilnych,
- współpraca z personelem zarządzającym projektu zakresie przygotowywania zbiorczych zestawień merytorycznych do oceny przebiegu zajęć w pracowniach eksperymentalnych,
- systematyczne informowanie Pracodawcy o jakichkolwiek kłopotach w realizacji zadań,
- wykonywanie innych poleceń służbowych nieobjętych niniejszym zakresem obowiązków, pozostających w związku z zakresem zadań przypisanych do zajmowanego stanowiska oraz wykonywanie innych poleceń zgodnie z posiadanymi kwalifikacjami.
pomoc administracyjna - animator pracowni eksperymentalnych - na zastępstwo.docx (102,61KB)